Kroppsligt!

Sitter hemma i soffan har vart en chill dag Nina är på jobb ibland är de rätt skönt att bara vara själv hemma djup dyka ner i sina tankar för en stund.. 

Well, well, jag verkar ju va lite upp o ner i allt just nu o tänker inte ägna en större tanke åt det. Just nu lever visst min kropp ett eget litet liv o  jag har faan bestämt mig för att, trots att d känns jobbigt i stunder att inte känna igen sin kropp o känna att jag lagt på mig en del, så har jag insett att jag måste skita i det nu.

Jag menar, uppenbarligen så går d ju inte att göra så mycket mer just nu! När jag försöker träna så  är kroppen inte pigg trötthten är för påtaglig. men för enligt mina tankar så tror jag bara att d här e en fas. Kroppen har liksom börjat fattat att den också kan få tycka o tänka o att jag inte har lika stark kontroll över den längre. O då tar den självklart chansen! Vem faan skulle inte göra det?

O har man fått gå igenom så mcket som min kropp har gjort  mer eller mindre ett helt liv, så kanske d tar några månader innan den fattat vad den egentligen vill?! Hormonerna slår i höjden, huvet blir yr o kroppen blir otroligt trött! Jag tror också att d kan va ett naturligt skydd i såna situationer att kroppen vill lägga på sig några extra kilon för att liksom bädda in sig lite i allt kaos! Jag får bara tvinga mig till att låta bli att äcklas av d! Jag ska verkligen öva på att älska min kropp för det den är.  stackars min kropp har gått igenom mer än vad den ska behöva, men  jag tror att när min acceptans väl infinner sig, då rinner överflödet av o balansen kommer automatiskt!

Jag tror att de kommer  bli bättre nu när jag vet vad som sker i höst med skola och allt. Jag känner redan ett lugn i hela kroppen.

Idag så skulle jag laga mhat då gick de såhär bra

Halva tummspetsen av hm men maten blev god:)

Godnatt på er!

Emma

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0